Page 19 - 81 Çalıkuşu Osmaniye 2024-5 EYLÜL Sayısı
P. 19

Çoklu Yabancı Dil Eğitim Modeli





            "Çoklu Yabancı Dil Eğitim Modeli"nin etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesi için 81 il valiliğine
            gönderilen yazıların uygulanmasına yönelik iş ve işlemler il/ilçe millî eğitim müdürlükleri ve okul
            müdürlükleri tarafından yapılacak.

            Tam  zamanlı  kaynaştırma/bütünleştirme  yoluyla  eğitimlerini  sürdüren  öğrencilerin  eğitime
            erişimleri ve okula uyumları hususunda okul yönetimi ve rehberlik birimleri tarafından RAM'larla
            işbirliği  yapılarak  gerekli  tedbirler  alınacak.  Okullardaki  mevcut  özel  eğitim  sınıflarının  hangi
            kademede  olduğu,  kayıtlı  öğrencilerin  yetersizlik  türü  (işitme  yetersizliği,  görme  yetersizliği,
            bedensel  yetersizlik,  birden  fazla  yetersizlik,  hafif  zihinsel  yetersizlik,  hafif  otizm  spektrum
            bozukluğu,  orta-ağır  zihinsel  yetersizlik,  orta-ağır  otizm  spektrum  bozukluğu  vb.),  sınıfların
            kapasitesi,  öğrencilerin  taşıma  yoluyla  eğitime  erişimi  ile  yerleşim  yerinde  bulunan  özel  eğitim
            okullarının öğrenci kapasiteleri değerlendirilerek planlamalar yapılacak.

            Ayrıca evde ya da hastanede eğitim alan öğrencilerin durumlarının, e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi'ne
            eksiksiz şekilde işlenmesi ve eğitim hizmetlerine yönelik gerekli planlamanın yapılması sağlanacak.


                      Öğrencilerin yatkın oldukları becerileri ortaya çıkarması sağlanacak



            Bu  yıl  ilk  defa  uygulamaya  konulan  "Zanaat  Atölyeleri",  uygulama  kılavuzu  doğrultusunda
            yürütülecek,  okulların  açılmasıyla  birlikte  programın  ortaokullarda  tanıtılmasına  ve  ders  dışı
            saatlerde istekli öğrencilerin atölyedeki faaliyetlere yönlendirilmesine özen gösterilecek.

            Okul öncesi eğitim kurumları ve ilkokullarda her sınıf düzeyine göre öğrencilerin ince kas gelişimini
            desteklemek, motor becerilerini geliştirmek, kendilerini ifade edebilecekleri ortamları oluşturmak,
            özgüvenlerini  artırmak,  erken  yaşta  yatkın  oldukları  becerilerin  ortaya  çıkmasını  sağlamak
            amacıyla yaparak ve yaşayarak öğrenmelerine önem verilecek.

            İl  AR-GE  birimleri  tarafından  yürütülmekte  olan  Erasmus+  projeleri  ve  diğer  tüm  uluslararası
            projeler  kapsamında  yurt  dışına  çıkan  öğretmen  ve  öğrencilerin  bilgileri,  ülke  ziyaretlerine
            gidilmeden  önce  Bakanlığın  Proje  ve  Protokol  Takip  Sistemi'ne  girilecek,  ziyaret  sonrası  gidilen
            ülkelerde  gözlemlenen  iyi  örnekleri  içeren  görev  raporları  da  aynı  sistem  üzerinden  ilgili  birime
            gönderilecek.  Uluslararası  Kardeş  Okul  Uygulaması  kapsamında  kardeş  okul  ilişkisi  tesis  edilen
            resmî ve özel okulların faaliyetlerinin etkin izlenebilmesi için kardeş okul listeleri ve faaliyetlerinin
            il/ilçe/okul müdürlükleri tarafından yakından takip edilmesi ve Kardeş Okul Modülü'ne işlenerek
            arşivlenmesi sağlanacak.







                               Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü  / 81 Çalıkuşu Osmaniye / 2024-5            21
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24