Page 19 - 81 Çalıkuşu Osmaniye 2024-5 EYLÜL Sayısı
P. 19
Çoklu Yabancı Dil Eğitim Modeli
"Çoklu Yabancı Dil Eğitim Modeli"nin etkili ve verimli bir şekilde yürütülmesi için 81 il valiliğine
gönderilen yazıların uygulanmasına yönelik iş ve işlemler il/ilçe millî eğitim müdürlükleri ve okul
müdürlükleri tarafından yapılacak.
Tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerini sürdüren öğrencilerin eğitime
erişimleri ve okula uyumları hususunda okul yönetimi ve rehberlik birimleri tarafından RAM'larla
işbirliği yapılarak gerekli tedbirler alınacak. Okullardaki mevcut özel eğitim sınıflarının hangi
kademede olduğu, kayıtlı öğrencilerin yetersizlik türü (işitme yetersizliği, görme yetersizliği,
bedensel yetersizlik, birden fazla yetersizlik, hafif zihinsel yetersizlik, hafif otizm spektrum
bozukluğu, orta-ağır zihinsel yetersizlik, orta-ağır otizm spektrum bozukluğu vb.), sınıfların
kapasitesi, öğrencilerin taşıma yoluyla eğitime erişimi ile yerleşim yerinde bulunan özel eğitim
okullarının öğrenci kapasiteleri değerlendirilerek planlamalar yapılacak.
Ayrıca evde ya da hastanede eğitim alan öğrencilerin durumlarının, e-Okul Yönetim Bilgi Sistemi'ne
eksiksiz şekilde işlenmesi ve eğitim hizmetlerine yönelik gerekli planlamanın yapılması sağlanacak.
Öğrencilerin yatkın oldukları becerileri ortaya çıkarması sağlanacak
Bu yıl ilk defa uygulamaya konulan "Zanaat Atölyeleri", uygulama kılavuzu doğrultusunda
yürütülecek, okulların açılmasıyla birlikte programın ortaokullarda tanıtılmasına ve ders dışı
saatlerde istekli öğrencilerin atölyedeki faaliyetlere yönlendirilmesine özen gösterilecek.
Okul öncesi eğitim kurumları ve ilkokullarda her sınıf düzeyine göre öğrencilerin ince kas gelişimini
desteklemek, motor becerilerini geliştirmek, kendilerini ifade edebilecekleri ortamları oluşturmak,
özgüvenlerini artırmak, erken yaşta yatkın oldukları becerilerin ortaya çıkmasını sağlamak
amacıyla yaparak ve yaşayarak öğrenmelerine önem verilecek.
İl AR-GE birimleri tarafından yürütülmekte olan Erasmus+ projeleri ve diğer tüm uluslararası
projeler kapsamında yurt dışına çıkan öğretmen ve öğrencilerin bilgileri, ülke ziyaretlerine
gidilmeden önce Bakanlığın Proje ve Protokol Takip Sistemi'ne girilecek, ziyaret sonrası gidilen
ülkelerde gözlemlenen iyi örnekleri içeren görev raporları da aynı sistem üzerinden ilgili birime
gönderilecek. Uluslararası Kardeş Okul Uygulaması kapsamında kardeş okul ilişkisi tesis edilen
resmî ve özel okulların faaliyetlerinin etkin izlenebilmesi için kardeş okul listeleri ve faaliyetlerinin
il/ilçe/okul müdürlükleri tarafından yakından takip edilmesi ve Kardeş Okul Modülü'ne işlenerek
arşivlenmesi sağlanacak.
Osmaniye İl Milli Eğitim Müdürlüğü / 81 Çalıkuşu Osmaniye / 2024-5 21